De 43e Dutch Guild bijeenkomst van 19 sepember 2019 over Artifical Intellegence in de Media
We bespraken hoe “AI” de mediaketen verandert, door de hele content-levenscyclus: Creatie, Productie, Kwaliteitscontrole, Distributie, Archivering.
Voor dit onderwerp waren we weer terug naar een zeer geschikte en toepasselijke locatie: Beeld en Geluid. Roeland Ordelman van dit mooie instituut vertelde ons hoe hij AI in de dagelijkse praktijk gebruikt. Maar gaf Egon Verharen van de NPO een breed overzicht van alle (?) toepassingen van AI in media. Verder legde Martin Prins uit hoe de snel groeiende start-up Media Distillery AI toepast, en daarna gingen we letterlijk de diepte in met Sezer Karaoglu van 3DUniversum. Sezer legde uit hoe AI gebruikt wordt voor “Deep Fakes”.
Presentaties:
- Egon Verharen, NPO: AI in de media waardeketen
- Roeland Ordelman, Beeld en Geluid: AI in de praktijk
- Martin Prins, Media Distillery: Applying AI to improve the user experience of video services
- Sezer Karaoglu, 3DUniversum Universiteit Amsterdam: Deep Fakes
En zoals altijd een mooie sfeerimpressie door krobbie: Foto's Dutch Guild #43
Groet en tot snel,
Het DG-team